به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه ها در بخش های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، خدمات رسانی و تولیدی بوده است.
وی ادامه داد: اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید در طول سه سال اخیر در شهرستان سروآباد بسیار درخشان بوده است، بنابراین اطلاع رسانی این اقدامات باید در اولویت مسئولین قرار گیرد.
فرماندار شهرستان سروآباد به پروژه های گاز رسانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون از 73 روستای شهرستان 60 روستای آن گاز رسانی شده، 2 روستا در دست اقدام بوده و مطالعات هفت روستا نیز در دست اجرا است، که این مهم بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم است.
وی به بخش درمان و سلامت اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران سروآباد که عملیات اجرایی آن در سال 88 اغاز شده است، در دولت تدبیر و امید افتتاح و به امکانات و خدمات پزشکی تجهیز شد.
او اضافه کرد: افتتاح و تجهیز بیمارستان سروآباد که یکی از مطالبات به حق و از نیازهای ضروری این شهرستان است، خدمت بسیار بزرگی از جانب دولت به مردم مرزدار و غیور شهرستان مرزی سروآباد بود.
مفاخری به وضعیت راه های ارتباطی شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: وضعیت راههای ارتباطی در این شهرستان مناسب نیست به طوریکه از 376 کیلومتر راه روستایی و شهری تنها 182 کیلومتر آن آسفالت است بنابراین می طلبد دولت توجه بیشتری به راههای ارتباطی این شهرستان داشته باشد.
وی به ظرفیت های شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: وجود منابع طبیعی بکر، مناطق گردشگری، پتانسیل کشاورزی و باغداری از مهمترین ظرفیت ها و قابلیت های موجود در شهرستان سروآباد است که توجه ویژه به این بخش ها می تواند باعث توسعه پایدار در این شهرستان شود.
فرماندار سروآباد ادامه داد: یکی دیگر از پتانسیل های بسیار خوب در این شهرستان در بخش باغداری است که با توجه به پتانسیل رودخانه سیروان در منطقه و همچنین تخصیص آب از محل سدهای آزاد می توانیم شاهد افزایش و رونق تولید و اشتغال باشیم.
او اضافه کرد: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار که در این شهرستان آغاز شده، باعث مهاجرت معکوس در برخی از روستاها شده است.
به گفته وی طرح توسعه باغات در سطح روستاهای این شهرستان نیازمند ایجاد ایستگاه های پمپاژهای آب است که این مهم نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.
به گفته وی، ایجاد ایستگاه های پمپاژ برای توسعه باغات در شهرستان سروآباد با اعتبارات شهرستانی امکان پذیر نیست و تنها با صرف اعتبارات کلان ملی و استانی این امر میسر می باشد.
وی افزود: محصولات باغی که در شهرستان سروآباد تولید می شود، محصولاتی کاملا ارگانیک و ناب بوده که در کمتر شهرستان کشور تولید می شود، اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و سردخانه این محصولات به صورت خام فروشی و با کمترین درآمد برای باغداران شهرستان به فروش می رسد.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم این شهرستان افزایش محدوده مناطق حفاظت شده کوسالان و شاهو است که از 120 هزار هکتار وسعت شهرستان 57 هزار هکتار آن را مناطق حفاظت شده در برمی گیرد.
به گزارش ایرنا، در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد در سال 96 مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل شهرک های صنعتی، مدیر کل آب منطقه ای معاونین اداره کل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان و مدیران و مسئولان شهرستانی حضور داشتند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 /3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.