به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در دیدار فرماندهان، روسا و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشگر 28 پیاده کردستان به مناسبت هفته ارتش افزود: عزت، اقتدار و توفیقات کشور در سایه فرماندهی و هدایت های رهبر معظم انقلاب بوده و حرکت در زیر بیرق اسلام و ولایت فقیه برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است.
به گفته وی، در آیات قرآن موارد متعددی برای رسیدن به رستگاری عنوان شده که جهاد فی سبیل الله از جمله آنهاست و در آموزه های این کتاب کسانی که اهل اسلام و مسلمانی هستند و در مسیر الهی حرکت می کنند مورد خطاب قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه از ویژگی های اولیای خدا مجاهدت در راه خدا و جهاد با نفس است افزود: جنگ با نفس، جهاد اکبر بوده و انسان باید با دشمن درونی خود بجنگد تا خود را برای مبارزه با دشمن مشخص در میدان جنگ آماده کند.
آیت الله حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: اتکا به توانایی های کشور از جمله قدرت اقتصادی از معانی شعار امسال بوده تا بتوان با پشتیبانی این توانایی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرد.
به گفته وی، ایران اسلامی در کمک به مستضعفان و مظلومان جهان قاطعیت دارد و ایستادگی در مقابل مستکبرا برای کشور ما عزت و افتخار است.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به حوادث اخیر کشور و جان باختن جمعی از هموطنان در حادثه سیل در استان های غربی کشور افزود: همه نهادهای انقلابی، نظامی و دولتی با کمک حال حادثه دیدگان باشند و دولت نیز تدابیر ویژه ای برای جبران این خسارت ها داشته باشد.
هفته ارتش جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی همه ساله از 23 تا 29 فروردین برگزار می شود و روز 29 فروردین نیز با برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح کشور به پایان می رسد.
سال 1358 برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمان های انقلاب اسلامی باشد .
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.