به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی با بیان اینکه هم اکنون تصفیه ‌خانه سنندج 460 هزار نفر از جمعیت شهر سنندج را تحت پوشش قرار داده است افزود: اما امروز به دلیل افزیش جمعیت و افزایش جمعیت حاشیه‌نشینی بویژه در ناحیه منفصل شهری نایسر جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهر سنندج به 700 هزار نفر ارتقا می یابد.
وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب سنندج از شاخص ترین تصفیه خانه های فاضلاب کشور است و در شبانه روز ظرفیت تصفیه 10 هزار مترمکعب آب را دارد.
وی با اشاره به ظرفیت ورودی 2.5 متر مکعبی فاضلاب به این تصفیه خانه گفت: هم اکنون هزار و 200، تا هزار و 400 لیتر در ثانیه فاضلاب وارد تصفیه خانه سنندج می شود.
وی با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از تأسیسات فاضلاب شهر سنندج است، گفت: در این مجموعه هشت هزار متر مکعب گاز در شبانه روز تولید می شود که بخشی از آن برای سیستم گرمایش خود تصفیه خانه استفاده می شود.
وی با تاکید بر کیفیت مناسب پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج افزود: این پساب قابلیت بکارگیری در تأسیسات پایین دست به منظور آبزی پروری،کشاورزی، باغات و صنعت را دارا است.
وی راه‌اندازی تصفیه ‌خانه فاضلاب در برخی دیگر از شهرهای استان را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: تصفیه‌ خانه فاضلاب سریش‌آباد نیز در اوایل سال جدید و در سفر رییس جمهوری به استان کردستان به بهر‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه درآمدهای آبفا از هزینه‌ها کمتر است، افزود: بخشی از درآمدها از محل دریافتی مردمی است اما هم اکنون تنها 30 درصد بهای تمام شده آب از مشترکان دریافت می شود.
محمدی اظهار کرد: سال گذشته از سوی سازمان محیط زیست کشور، تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج به دلیل انطباق شرایط آن با اصول و ضوابط زیست محیطی به عنوان واحد خدمات سبز معرفی و لوح تقدیری به همین مناسبت اهدا شد.
وی گفت: رسانه های جمعی به عنوان بازوی توانمند شرکت آبفای استان در راستای ترویج مصرف بهینه آب فرهنگسازی کنند.
هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش آب و فاضلاب استان کردستان قرار دارند.
سالانه 107 میلیون متر مکعب آب شرب در کردستان تولید می شود. در حال حاضر ۳۱۹ هزار و ۸۹۸ اشتراک آب و فاضلاب در استان وجود دارد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.