به گزارش خبرنگار ایرنا، توفیق محمدی روز پنجشنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان دیواندره افزود: در طول سال 95موفق شدیم که در دوره تحکیم 100 درصد، انتقال100 درصد و سوادآموزی 57 درصد پوشش جامعه هدف داشته باشیم که در سال 96 این انتظار می‌رود 43 درصد باقیمانده جذب سیستم سوادآموزی شوند.
محمدی اظهار کرد: برای دوره سوادآموزی640 هزار تومان، دوره انتقال820 هزار تومان و تحکیم 130 هزار تومان پرداخت می‌کنیم که در کل سال گذشته 482 میلیون تومان به عنوان حق‌الزحمه آموزش‌دهنده‌ها پرداخت شده است.
وی افزود: این انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی با همکاری لازم در پوشش این افراد از طریق اعضای باسواد خانواده‌ها و یا خارج از خانواده ها، جامعه هدف را که 10تا 49 سال هستند باسواد نمایند.
مدیر آموزش و پرورش دیواندره بیان کرد: باسواد کردن جامعه هدف، بزرگترین خدمت به کل جامعه است چون سطح فرهنگ عمومی جامعه ارتقا و به تبع از بعضی مشکلات که ریشه آن در بیسوادی افراد است، کاسته خواهد شد.
مشاور امور بانوان فرماندار دیواندره نیز در این جلسه گفت: افرادی که از سواد جا مانده‌اند متاسفانه انگیزه‌ای برای یادگیری ندارند.
توران فتحی افزود: نیاز است همزمان با کلاس‌های سوادآموزی دوره‌های مهارت زندگی، سلامت، آسیب‌های اجتماعی و صنایع دستی نیز برگزار شود و در کنار این دوره‌ها افراد را به یادگیری سواد تشویق کنیم.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.