مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه ایجاد اشتغال از طریق راه‌اندازی صنایع بزرگ با هزینه‌های بالا به لحاظ اقتصادی بهینه و مطلوب نیست؛ گفت: باید اشتغال را از طریق سرمایه‌گذاری‌های کمتر و هزینه‌های پایین ازجمله به شیوه تعاونی‌ها توسعه داد.

به گزارش ایلنا, حسینی با بیان اینکه نگاه به تعاون به شیوه کنونی باید تغییر یابد تاکید کرد: تجمیع افراد با روحیات و افکار متفاوت برای انجام کار تعاونی ساده نیست و با راهکارهای فعلی نمی‌توان به توسعه تعاونی‌ها کمک کرد.

حسینی گفت: باید رقبا را شناخت، نگاه استراتژیک اتخاذ کرد و مسیر حرکت را بطور روشن و شفاف ترسیم نمود تا تعاونی بتواند به اهداف والای خود دست یابد.

مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم اعتقاد قلبی به تعاون گفت: فعالیت در زمینه تعاونی‌ها نمی‌تواند بدون اعتقاد به تعاون به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ تعاونی و تعلق خاطر به سازمان برای پیشبرد تعاونی‌ها لازم است؛ خاطرنشان کرد: بایستی نگاه مدیریتی و توانمندسازی منابع انسانی را در تعاونی‌ها تقویت نمائیم.

حسینی همچنین تقویت تعاملات شبکه‌ای را در پیشبرد تعاونی‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود: هر نقطه‌ای از کشور دارای پتانسیل‌ها و مزیت‌های خاص اقتصادی است و تعاونی‌ها باید با تقویت تعاملات و همکاری با همدیگر از این ظرفیتها برای خود بهره‌برداری نمایند.

وی با بیان اینکه امروزه ایجاد اشتغال از طریق راه‌اندازی صنایع بزرگ با هزینه‌های بالا به لحاظ اقتصادی بهینه و مطلوب نیست؛ تاکید کرد: باید اشتغال را از طریق سرمایه‌گذاری‌های کمتر و هزینه‌های پایین ازجمله به شیوه تعاونی‌ها توسعه داد.

وی این مهم را نیازمند تقویت همکاری‌های بین دستگاهی دانست و گفت: دستگاهها باید از سلیقه‌های فردی و جزیره‌ای پرهیز نمایند تا تعاون در کشور بهبود و توسعه پیدا کند.

ارائه مشوق‌‌های مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها، تقویت برند‌سازی در تعاونی‌ها و ... ازجمله مواردی دیگر بود که مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برآن تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.