محمد راشد مدرس گرجی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای خط کشی 300 کیلومتر از جاده ها، تهیه یک هزار تُن آسفالت برای لکه گیری، ایمن سازی و شانه سازی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی این اقدام ها تا 24 اسفند سال گذشته انجام شده است گفت: طرح نوروزی راهداری نیز از 25 اسفند آغاز شده و در این راستا 400 راهدار کردستان در قالب 30 گروه با 300 دستگاه ماشین های راهداری برای ارایه خدمات به مسافران در راه های بین شهری استان مستقر شده اند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: راهداران تا چهارم فروردین سال جاری بیش از یک هزار و ٢٠٠ کیلومتر برفروبی انجام داده و در کنار اسکان حدود ٢٥٠ نفر در راهدار خانه به 300 وسیله نقلیه امدادرسانی کرده اند.
مدرس گرجی در پایان با اشاره به اینکه امکان بارش های جوی در ایام نوروز به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی کردستان دور از انتظار نیست، یادآور شد: مسافران نوروزی ضمن همراه داشتن تجهیزات، در صورت مواجه با هرگونه مشکلی در طول شبانه روز می توانند با شماره 141تماس بگیرند.
طبق اعلام اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان تنها در روز سوم فروردین سال جاری تردد 174 هزار و 897 دستگاه در جاده های استان به ثبت رسیده که محورهای پرتردد شامل سقز - بوکان با 15 هزار و 545 تردد، حسین آباد - دیواندره با 14 هزار و 249 تردد و قروه - دهگلان با 13 هزار و 918 تردد است.
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 8 تا 24 روزهای 26 ، 27 ، 29 و 30 اسفند سال جاری و همچنین روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه از محورهای بانه - سقز- سنندج و مریوان - سنندج ممنوع است.
طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
بر اساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
در فصول سرد سال و به هنگام بارش برف و کولاک، تردد در جاده های ارتباطی استان بویژه در چهار شهرستان بانه، سقز، مریوان و سنندج که شهرستان های برف گیر و کولاک خیز هستند با مشکل انجام می شود.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSB
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.