مجید قیدارپور روز یکشنبه در گفت و گو افزود: در گذشته برای بررسی میزان سلامت نان و مقدار استفاده نمک در آن، نمونه نان هر نانوایی جمع آوری و به سنندج ارسال، که بعد از 15 روز جواب آن دوباره به شهرستان ارسال می شد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز جواب آزمایش نان های پخته شده در این شهرستان در زمان بسیار کوتاهی آماده می شود.
وی با اشاره به خطرات ناشی از استفاده بی رویه از نمک هنگام پخت نان افزود: یکی از عوامل اصلی افزایش بیماری فشار خون، استفاده از نمک بیش از اندازه است، استاندار جدید تهیه خمیر نانوایی، به ازای 100 کیلوگرم آرد باید یک کیلو نمک اضافه شود.
وی اظهار کرد: برخی از متصدی های نانوایی با دلایل غیرعلمی بیش از استاندار موجود نمک در نان استفاده می کنند که می تواند برای سلامت شهروندان مضر باشد.
رئیس مرکز بهداشت محیط بیجار با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان ادامه داد: از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی از اول اسفند تاکنون بیش از 248 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.
وی از شهروندان خواست ضمن خرید اقلام غذایی از فروشگاه های معتبر، هنگام مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را با شماره تلفن 38222600 و سامانه 190 (گزارشهای مردمی) مراتب را به ماموران شبکه بهداشت این شهرستان اطلاع دهند.
7350/ 3020
**خبرنگار: سیدباقر سبحانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.