به گزارش خبرنگار ایرنا، قنبر موسی نژاد روز شنبه در دیدار مدیران و معاونان کمیته امداد استان با نماینده ولی فقیه افزود: در سال جاری و توسط این نهاد 230 واحد مسکن برای محرومان و نیازمندان استان احداث و خریداری شده است.
همچنین در سال جاری 650 واحد نیز در قالب تعمیرات بهسازی شده و در مجموع برای مسکن مددجویان در سال جاری 60 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی مقاوم بودن و ارزان بودن را 2 ویژگی شاخص مسکن‌های مددجویی ایجادشده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: تحقق برنامه‌ های مشارکت‌های مردمی در سال جاری رشد 109 درصد رشد داشته است.
به گفته وی همچنین 100 در صد اعتبارت بانکی اشتغال اختصاص داده‌شده سال جاری برای مددجویان این نهاد به مبلغ 300 میلیارد ریال با همکاری بانک‌های عامل جذب‌شده است.
موسی نژاد اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه رصد وزارت کار از پنج هزار شغل ایجادشده استان، 2 هزار و 700 شغل آن مربوط به مشاغل ایجادشده کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات مجلس سالیانه 10 درصد از مددجویان این نهاد باید پالایش شوند، افزود: در سال جاری با کاهش چهار هزار خانواری روبرو شده ایم که سه هزار خانوار از محل ایجاد اشتغال و مابقی به دلیل تغییر و بهبود وضعیت زندگی بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یکی دیگر از کارهای این نهاد را ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت عنوان کرد و گفت: این صندوق برمبنای حمایتی و نگاه دینی و قرض‌الحسنه ایجاد شده است و امید می رود با حمایت و سرمایه‌گذاری خیران توسعه پیدا کند.
وی افزود: تغییر در ساختار سازمانی و افزایش نیروهای اجرایی و کاهش در نیروهای ستادی از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری بود که باهدف تسهیل، تسریع و اثربخشی خدمات اجرا شد.
هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.