ایوب غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای طرح تحول در نظام سلامت مرکز جامع سلامت روستایی در روستای دله مرز از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد بعد از گذشت چهار سال تعطیلی فعالیت دوباره خود را از ابتدای هفته جاری آغاز کرد.
وی ادامه داد: این مرکز جامعه روستایی هم اکنون روستاهای دل، رودبار، جولانده، دیوزناو و دله مرز با جمعیت بیش از 2 هزار نفری را پوشش می دهد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد اضافه کرد: هم اکنون یک پزشک، ماما، کارشناس بهداشت و یک بهورز در این مرکز جامعه سلامت روستایی آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم این مناطق است.
وی افزود: در راستای طرح تحول سلامت با راه اندازی مجدد و تجهیز کامل این مرکز جامعه سلامت روستایی دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی برای ساکنین این پنج روستا بسیار آسان شده و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی شهر سروآباد نیست.
وی به ضرورت فعالیت مجدد این مرکز جامعه سلامت روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت دامداری و باغداری مردم این مناطق و همچنین فعالیت شیلات و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای دیوزناو و جولانده که باعث مهاجرت معکوس در این مناطق شده است، ایجاد یک مرکز جامعه سلامت روستایی در این منطقه یک ضرورت بود.
غلامی همچنین از فعال شدن آزمایشگاه مرکزی شهر سروآباد خبر داد و گفت: پیش از این مراجعین برای دریافت کارت سلامت، آزمایش ازدواج و اعتیاد به بیمارستان شهید چمران مراجعه می کردند، اما هم اکنون این خدمات در آزمایشگاه مرکزی قابل انجام است.
او ادامه داد: فعال شدن آزمایشگاه مرکزی شهر سروآباد در راستای طرح تحول نظام سلامت و به منظور کاهش فرایند انجام آزمایشات و سایر خدمات درمانی و همچنین ارتقای رضایتمندی شهروندان است.
به گفته وی، هم اکنون دریافت کارت سلامت، آزمایش ازدواج، آزمایش اعتیاد، اتاق مشاوره ازدواج و مشاوره اعتیاد در این آزمایشگاه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقا داده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 73 روستا در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.