به گزارش ایرنا، ناهید منصوری روز یکشنبه در جمع رسانه های خبری استان در سنندج افزود: شهدا تنها مختص به ارگان خاصی نیست بلکه متعلق به تمام آحاد جامعه هستند و همه ما موظفیم دین خود را به آنها ادا کنیم.
وی اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در برابر ایثارگری های شهدا مقاومت و ایستادگی کردند.
وی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی را ضروری دانست و گفت: در راستای ترویج و تبلیغ ارزش های دوران دفاع مقدس نقش و حماسه آفرینی زنان دلیر کُرد باید یادآوری شود و در این راستا رسانه ها رسالت خطیری در انعکاس و بازتاب نقش و خاطره زنان مظلوم استان کردستان در دوران انقلاب به عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای استان کردستان ناشناخته و گمنام هستند و شهیدان زن انقلاب اسلامی مظلوم ترین شهیدان هستند حتی برخی از آنها عکس ندارند گفت: معرفی نحوه زندگی و چگونگی شهادت زنان در دوران انقلاب اسلامی ضروری است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان برگزاری یادوآره شهدا در شهرستان های استان، نصب نماد زنان شهید در شهرستان ها، نصب تندیس مادران سه شهید به بالا، چاپ کتاب شهدای زن استان، نامگذاری مدارس و مراکز فرهنگی بنام شهدای زن، راه اندازی گروه سرود و نمایش با موضوع شهادت و برگزاری کنگره شهدای زن را برنامه های مهم سال آیِنده عنوان کرد.
رئیس شورای سلامی شهر ستان کردستان نیز تغییر نگرش و جامعه نسبت به زنان را مهم و ضروری برشمرد و گفت: بانوان نقش مهمی در عرصه های مختلفی اجتماعی بویژه توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
زهرا آوجیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: شورای اسلامی شهر از برنامه های فرهنگی و کنگره 5400 شهید حمایت های همکاری های لازم را به عمل خواهد آورد.
وی اظهار کرد: رسانه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی می توانند نقش تعیین کننده ای در فرهنگسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفاء کنند.
وی برنامه ریزی هدفمند برای بانوان جامعه با هدف حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و نقش آفرینی آنها ضروری است افزود: نامگذاری محلات،خیابان ها، ادارات و مدارس استان بنام شهدای زن از سوی شهرداری انجام خواهد شد.
استان کردستان 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
استان کردستان 560 شهیده را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که تعدادی از انها در میدان های نبرد به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
شهرستان های سنندج و بانه بیشترین شهیده را دارند و تعداد 62 خانواده استان سه شهید و بیشتر را تقدیم انقلاب کرده اند.
کنگره 5400 شهید استان کردستان سال 97 در کردستان برگزار می شود کمیته های متعددی در ستاد برنامه ریزی کنگره پیش بینی شده است که یکی از این کمیته ها کمیته بانوان است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.