بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای استان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در گرمترین ساعات به مقدار هشت درجه افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوا در هزارکانیان منفی 26 درجه سانتی گراد، سراب شهرک منفی 24، سقز منفی 23.5 و دیواندره منفی 21 درجه سانتی گراد زیر صفر بوده است.
وی در خصوص حداقل دمای هوا در سایر شهرستان های استان نیز گفت: در این مدت دمای هوای مریوان و دهگلان منفی 16، بیجار منفی 12، قروه منفی 10 و آویهنگ منفی پنج درجه سانتی گراد زیر صفر بوده است.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در این مدت بانه و سلین هورامان با حداکثر دمای هوای 10 سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بودند.
وی پیش بینی کرد دمای هوای استان از امروز تا اوایل هفته آینده روند افزایش دمای هوای استان تداوم داشته باشد.
چاره خواه ادامه داد: در سال زراعی جاری میانگین بارش استان 229 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با 414 میلیمتر بارش سال قبل در حدود 45 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 25 ساله خود 20 درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، در سال زراعی جاری مریوان با 484 میلیمتر بیشترین، قروه با 114 میلیمتر کمترین میزان بارش و سنندج با 41 درصد کاهش بیشترین میزان افت بارندگی را تجربه کرده است.
وی گفت: هم اکنون هزارکانیان دیواندره با 67سانتیمتر بیشترین ارتفاع برف موجود استان را داشته و پس از آن زرینه با 66 سانتی متر، سقز با 55 سانتیمتر، بانه با 43 سانتیمتر به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر ساله بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.