فرمانده انتظامی کردستان از کشف ۱۱۸ میلیارد ریال فرار مالیاتی در این استان خبر داد.

فرمانده انتظامی کردستان از کشف ۱۱۸ میلیارد ریال فرار مالیاتی و وصول آن به خزانه دولت با تلاش ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش جماران، سردار علی آزادی روز پنجشنبه اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر فرار مالیاتی توسط چهار نفر از وارد کنندگان کالا در سنندج، موضوع بطور جدی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد افراد مورد نظر در سال ۱۳۸۹ در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات، اقدام به اخذ کارت بازرگانی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: در ادامه تحقیقات، ماموران به این نتیجه رسیدند افراد مورد نظر طی سال های ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۱ با سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی صادر شده اقدام به واردات  بیش از ۲۲۷ میلیارد تومان کالا عمدتا لوازم خانگی از گمرکات جنوب کشور کرده و طی این مدت مالیات کالاهای وارد شده را پرداخت نکرده‌اند.

سردار آزادی یادآور شد: در همین راستا و طی شکایت اداره کل مالیاتی استان و با تلاش بی وقفه پلیس اقتصادی و هماهنگی با مراجع قضایی، ماموران با اخذ نیابت به یکی از شهرهای جنوبی کشور اعزام و طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری سه تن از متهمان این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با پیگیری های بعمل آمده و هماهنگی با اداره کل مالیاتی استان مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال به مرحله وصول در آمد و به خزانه دولت واریز و پرونده به همراه مدارک و مستندات موجود برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.