مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: برآوردهای اولیه حاکی از سوختن ۱۷ هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده سروآباد طی دیشب و امروز است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه برآوردهای اولیه حاکی از سوختن ۱۷ هکتار از این منطقه حفاظت شده طی دیشب و امروز است،  یادآور شد: این منطقه از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

به گزارش جماران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: برای اطفاء آتش سوزی منطقه حفاظت شده محیط زیست کوسالان در شهرستان سروآباد گروه‌هایی متشکل از مجرب ترین گروه‌های امدادی واکنش سریع اطفای حریق منابع طبیعی استان در شهرستان های سروآباد، کامیاران، سنندج و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تجهیزات به منطقه اعزام شدند.

نقشبندی با بیان اینکه این آتش سوزی ابتدا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب گذشته آغاز و در ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد اطفا شد، افزود: با توجه به وزش شدید باد از ساعت ۹ صبح امروز شعله‌های آتش دوباره در  کوسالان آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، با تشکر از همراهی بسیار خوب مردم و انجمن های مردم نهاد برای خاموش کردن آتش، اضافه کرد: عامل این آتش سوزی انسانی بود ولی هنوز درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن نمی توان اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه حاکی از سوختن ۱۷ هکتار از این منطقه حفاظت شده طی دیشب و امروز است،  یادآور شد: این منطقه از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است و منابع طبیعی استان بنا به وظیفه ذاتی خود برای حفاظت از سرمایه های ملی به کمک محیط زیست برای اطفای حریق رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.