خلیل رنجبر روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تایید ۱۲۸ پرونده حمایتی برای ۹۱ دانش آموز با نیازهای ویژه با اختصاص هزینه ای بیش از ۶۹۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش‌ دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای به دانش آموزان مدارس استثنایی ارائه می‌شود، افزود: دانش آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

رنجبر یادآور شد: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه‌های جراحی، داروهای مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش وکفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش آموزان واجد شرایط است که خانواده‌های آنان بضاعت مالی کافی در تامین هزینه‌های درمان و دارویی شان را ندارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، اضافه کرد: آنان از این طریق می‌توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی‌هایشان است، دست پیدا کنند.

رنجبر گفت: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار ‌درمانی و خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیای دانش آموزان با استفاده از ابزارهای خاص، روش‌های آموزش و تجهیزات ویژه در مدارس ومراکز با نیازهای ویژه ارائه می‌شود و این خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی در دانش آموزان با نیاز ویژه را فراهم می‌کند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود و دانش‌آموزانی که بیماری‌های مادام العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.