مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روز گذشته درگیری بر سر مرتع میان اهالی این ۲ روستا ۱۰ زخمی برجا گذاشت، اظهار داشت: این درگیری در حدود مرزی ۲ استان در این روستاها به وقوع پیوست که به نظر می‌رسد برداشت اشتباه از حدود مرزی در بحث عرفی آن علت درگیری است.

وی اضافه کرد: از روز گذشته تماس‌های مکرری با مسوولان استان کردستان و کرمانشاه در این خصوص گرفته شده و در نزدیکترین زمان ممکن جلسه‌ای با حضور مدیران کل سیاسی استانداری، منابع طبیعی و فرمانداران و دهیاران هر ۲ استان برای رفع اختلافات تشکیل می‌شود.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه طبق اعلام منابع طبیعی هم اکنون فصل چرا در مراتع روستایی فرا نرسیده است، افزود: توصیه می‌شود مردم هر ۲ روستا تا به نتیجه رسیدن جلسات کارشناسی صبوری به خرج داده و ایجاد اختلافات مجدد پرهیز کنند.

وی در خصوص زخمی‌های درگیری روز گذشته نیز یادآور شد: طبق اطلاع فرمانداری کامیاران دستگیر شدگان و زخمی‌ها از هر ۲ روستا بوده و مصدومان به صروت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش ایرنا، عصر شنبه بر سر بهره برداری از مراتع حدفاصل روستای «پشته» شهرستان کامیاران و روستای «خراجیان» شهرستان روانسر درگیری بوجود امد و ۱۰ نفر زخمی شدند.
با اطلاع از موضوع بلافاصله نیروهای انتظامی، معتمدین و نیروهای اورژانس و هلال احمر در منطقه حاضر و اوضاع را کنترل کردند.

زخمی های این درگیری که بر اثر سلاح سرد و گرم دچار مصدومیت شدند توسط نیروهای هلال احمر و فوریت‌های پزشکی به مرکز درمان بستر روانسر منتقل و از طریق اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی استان کرمانشاه اعزام شدند.
مرتع چشمه سفید که درگیری بر سر آن رخ داده به گفته اداره متابع طبیعی و آبخیزداری در محدوده شهرستان روانسر و جزء پلاک خراجیان است،

نیروی انتظامی شهرستان روانسر با اشرافیت کامل به دنبال شناسایی عوامل نزاع هستند و اکنون آرامش نسبی در این منطقه برقرار است.

شهرستان کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد و شهرستان روانسر نیز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که این دو شهرستان در بخش‌هایی همسایه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.