رحیم صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آمار سال زراعی جاری (اول مهر ۹۸ تا آخر ۱۷ فروردین ۹۸) به صورت میانگین ۴۰۶ میلی‌متر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با ۶۸۲ میلی‌متر مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ درصد کاهش برخوردار است.

وی افزود: میزان بارندگی کردستان در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۰ ساله خود نیز حدود ۴۱۴ میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز ۲ درصد کاهش دارد.

صدیقی اضافه کرد: در سال زراعی جاری تمام  شهرستان‌های استان شاهد کاهش بارش نزولات جوی بودند که بیشترین کاهش با ۵۰ درصد مربوط به مریوان است و بیجار نیز با ۶.۵ درصد کاهش کمترین میزان روند نزولی بارش‌ها را به خود دیده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان در خصوص پیش‌بینی‌های فصل بهار گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی بارش‌های فصل بهار در این استان به صورت نرمال میانگین بلند مدت در مقایسه با سال قبل به سمت کاهش بارندگی پیش‌بینی شده است.

صدیقی یادآور شد: پیش بینی فصل بهار از ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد پایش می‌شود که ماه اول بازده زمانی این پایش‌ها از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین انومالی مثبت بارش در استان بود که تاکنون این پیش بینی محقق شده است.

وی تاکید کرد: نقشه بارش از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت بیانگر آنومالی (ناهنجاری) منفی بارش در استان است که این ناهنجاری‌ها در شرق استان منفی ۱۵ میلی‌متر و در بقیه نقاط استان منفی ۱۰ میلی‌متر پیش بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: پیش بینی وضعیت بارش‌های ۱۰ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد در این استان بر اساس نقشه بارش به جز بخش‌های محدودی از شمال غرب استان که تمایل به افزایش اندک بارش نسبت به نرمال دارد در دیگر نقاط نرمال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.