محمد دره‌وزمی روز شنبه در جلسه حمایت و شناسایی از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان اظهار داشت: به عنوان حامی تولید و اشتغال به بخش خصوصی و فعالیت‌های آنها اعتقاد کامل و عملی داریم و از تمامی امکانات برای تقویت این بخش استفاده می‌کنیم.  

وی با اعلام اینکه تولید در استان تعطیل نشده است، اضافه کرد: همه تلاش ما این است که واحدهای تولیدی استان بتوانند در شرایط بیماری کرونا با کمترین آسیب به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه بیماری کرونا به صنعت و بازرگانی داخلی و تا حدودی به تجارت خارجی ضربه زده است، افزود: در سازمان صمت استان بخشی برای شناسایی واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تشکیل شده تا میزان آسیب‌ها و خسارات وارده به آنها را مشخص کند.

دره‌وزمی یادآور شد: دولت اعتباری معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است لذا از این محل به واحدهای تولیدی شناسایی شده در استان تسهیلات لازم را اختصاص می‌دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در جلسه گفت: با وجود شیوع کرونا، فعالیت واحدهای تولیدی با حفظ ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

خالد جعفری اظهار داشت: همانگونه که سیستم اداری کشور تعطیل نیست، فعالیت واحدهای تولیدی نیز با حفظ ‌سلامت کارکنان و رعایت ضوابط بهداشتی بلامانع است.
وی با بیان اینکه عدم فعالیت اصناف غیر ضروری در طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از ایجاد تجمعات بود، افزود: تمام تلاش ما این است که تولید متوقف نشود و واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به آسیب دیدن بخش‌هایی از تولید به دلیل بیماری کرونا در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صمت و اتاق بازرگانی با مشارکت هم میزان آسیب وارد شده به واحدها را مشخص کنند تا بتوانیم از تسهیلات دولتی به آنان کمک کنیم.
جعفری با بیان اینکه نحوه کمک در استان‌ها به واحدهای تولیدی و بسته به میزان آسیب پذیری متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: امروز و در شرایط اقتصادی موجود انتظار از اتاق بازرگانی به عنوان بخش‌خصوصی زیاد است و باید فعالانه تر در مسائل اقتصادی حضور داشته باشد و ما نیز در دولت از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

وی به ضرورت ساخت و احداث نمایشگاه دائمی سنندج توسط اتاق بازرگانی نیز در کمترین زمان تاکید کرد و یادآور شد: این نمایشگاه می‌تواند نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد واتاق ایران می‌تواند از آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی بهره ببرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.