علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان بارندگی‌ها در مناطق غربی استان و حدود ۳۰ میلی‌متر باشد و احتمال آبگرفتگی موقت معابر نیز در این شرایط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دیگر نقاط استان ۵ تا ۱۵ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است، افزود: این سامانه تا عصر یکشنبه در آسمان استان فعال خواهد بود و پس از آن هوا پایدار می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: بعد از عبور این موج بارشی، دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۶ درجه کاهش خواهد یافت و به نزدیک یا زیر صفر درجه می‌رسد.

پناهی از باغداران استان خواست در این روزها تهمیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را در نظر بگیرند و گفت: طبق گفته کارشناسان، باغداران باید دمای باغ را با ایجاد دود، روشن کردن آتش یا آبیاری بالا نگه دارند.

وی تاکید کرد: سلین با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و بابارشانی در بیجار با چهار درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کردستان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین سالانه بارندگی در این استان ۴۵۰ میلیمتر است که امسال نسبت به مدت مشابه سال زارعی گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.