حجت‌الاسلام محمد کاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اسناد برای رقبات موقوفه‌های موجود در استان با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اماکن دینی و مذهبی و بقاع متبرکه اخذ شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۴۲۵ رقبه متصرفی در استان وجود دارد که تحت تولیت و مدیریت اوقاف است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۵۷ مورد دارای سند مالکیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات حفاظت و صیانت از حقوق واقفین و اجرای امینانه نیات آنان است و در اولویت اقدامات و فعالیت‌های اوقاف قرار دارد.

وی تاکید کرد: امسال ۴۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اجرای نیات موقوفات در استان انجام شده که ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن در حوزه مساجد هزینه شده است.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: همچنین یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال از این میزان در حوزه مدارس علوم دینی، ۹ یلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال نیات مذهبی، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیات خیریه و ۳۸۰ میلیون ریال نیز در حوزه نیات اجتماعی هزینه شد.

وی همچنین به ثبت ۳۳ مورد وقف جدید در سال جاری اشاره کرد و افزود: از مجموع وقف‌های ثبت شده امسال ۲۱ مربوط مربوط به واقفان خیراندیش بانه‌ای، چهار مورد سنندج، سه مورد سقز، ۲مورد قروه و ۲ مورد بیجار بوده است.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۹۷۰ موقوفه با ۱۵ هزار و ۴۲۵ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.