شهاب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیل این مهم به غنای مراتع و چراگاه‌های مناطق حفاظت شده استان بر می‌گردد و همین باعث شده تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود علوفه در این مناطق برای جانوران و وحوش علفخوار پیش نیاید.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه در مناطق غیرمحصور تحت مدیریت این سازمان نیازی به علوفه‌ریزی نداشتیم، افزود: علوفه دستی در زمانی که نیازی به آن نباشد موجب بد عادت شدن جانواران می‌شود بنابراین فقط در شرایط فوق بحرانی این کار انجام می‌شود.

محمدی یادآور شد: هنوز برف سنگینی که موجب پوشاندن پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده شود، در مناطق حفاظت شده و ارتفاعات استان نباریده است که علفخواران و وحوش با مشکل تامین غذا مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها در سایت تکثیر حیات وحش بیجار در هر فصل نیاز به تامین علوفه است، اضافه کرد: هم اکنون در حال جذب اعتبار لازم برای تهیه علوفه مورد نیاز حیوانات علفخوار مستقر در این سایت هستیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.