به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فریبا رضائی به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و نقطه تماس اجرائی جمهوری اسلامی ایران در هفتمین اجلاس تسهیلات جهانی محیط زیست در شهر"شرم الشیخ - مصر" حضور یافت. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در خصوص اهم موضوعات مورد بحث در"GEF-۷" گفت: بیش از ۳۰ کشور توسعه یافته برای تامین مالی و پشتیبانی از پروژه‌های ملی کشورهای در حال توسعه خاورمیانه و شمال آفریقا به این آژانس مالی بین‌المللی تعهد داده و درخصوص کاهش و تعدیل چالش‌های زیست محیطی فرامنطقه‌ای سهیم شده‌اند. 
رضایی تصریح کرد: تاکنون طی چهار دوره فایننس به کشور جمهوری اسلامی ایران اعطا شده و در این دوره، در خصوص پروژه‌های ملی جدید و نیز اعتبارات باقی‌مانده از دوره گذشته که به دلیل تحریم‌ها، پرداخت به موقع میسر نشده بود، با دبیرخانه آژانس بحث و گفت‌وگو کردیم. 
در پایان اجلاس، نشست دو جانبه با طرف خارجی در خصوص چالش‌های زیست محیطی ایران به‌ویژه آن گروه از مشکلات که منشأ خارجی و فرامرزی دارند، بررسی و رایزنی‌های لازم صورت گرفت و بهره‌مندی کشور از تسهیلات و امکانات مالی آژانس مذکور و سایر آژانس‌های بین‌المللی همکار، مورد دفاع قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.