به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ثریا لطیفی با اشاره به اینکه  انجمن حمایت از بیماران سرطانی  فعالیت خود را از سال ۸۶  شروع کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه با فعالیت‌های مستمر انجمن تا کنون بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰   بیمار سرطانی تحت پوشش خدمات مالی و معنوی این نهاد قرار گرفته‌است.

وی افزود: این انجمن یک نهاد غیردولتی بوده که با هدف حمایت‌های مالی و کمک‌های بشر دوستانه مردم به بیماران نیازمند بر اساس قانون شکل گرفته است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کردستان با بیان اینکه بیشترین مشکل بیماران مبتلا به سرطان بُعد مادی و هزینه‌های درمانی آنها است، تاکید کرد: این بیماران متاسفانه جزو بیماران خاص نیستند و خدماتی که به بیماران خاص در کشور تعلق می‌گیرد شامل حال بیماران سرطانی نمی‌شود.

لطیفی ضمن ابراز نگرانی از آمار بالای بیماران سرطانی در کردستان تصریح کرد: نمایندگان مجلس علی الخصوص نمایندگان استان کردستان این مسئله را در مجلس مطرح کنند تا خدماتی که برای بیماران خاص انجام می‌گیرد شامل مبتلایان به سرطان هم شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این بیماران، افزود: داروهای خارجی که بیمه آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و پزشکان هم مدام تجویز می‌کنند از دیگر ملزومات ضروری این بیماران است که باید تمهیداتی از سوی معاونت غذا و داروی استان برای آن اندیشیده شود.

 مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کردستان کمبود پرستار در بیمارستان توحید را از دیگر مشکلات مضاعف بیماران سرطانی در استان عنوان کرد و گفت: در بیمارستان توحید گاهی تخت خالی بدون پرستار مانده این درحالی است که ما تعداد زیادی پرستار بیکار داریم لذا ناچارا بیماران سرطانی به مراکز خصوصی پناه آورده و متحمل هزینه‌های درمانی هنگفتی می‌شوند.

لطیفی با بیان اینکه شایعترین سرطان در استان در بزرگسالان سرطان دستگاه گوارش است، تصریح کرد:  سرطان خون در کودکان در  حال افزایش  است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کردستان با تأکید بر اینکه نحوه زندگی و نوع تغذیه‌ای افراد در تشدید و شیوع بیماری سرطان نقش اساسی دارد، بیان کرد: متأسفانه بیشترین قشر آسیب‌ دیده استان را مردم حاشیه‌ای و کم‌درآمد تشکیل می‌دهند.

وی نقش آموزش را در پیشگیری از بروز بیماری ها بخصوص سرطان بسیار مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همواره پیشگیری راحت تر و مؤثرتر از درمان است، لذا باید در آگاه سازی عموم  مردم با برگزاری کلاس ها و دوره‌های آموزشی همت گمارد.

لطیفی با بیان اینکه دفتر بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی غیرخویشاوندی به همت انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سنندج از چند سال پیش  آغاز به کارکرده است، اذعان داشت: متأسفانه سالانه هزاران نفر دچار سرطان خون می‌شوند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کردستان با اشاره به اینکه برای تعداد زیادی از این بیماران تنها راه درمان نجات بخش، پیوند سلول های بنیادی است، اظهار کرد: پیوند سلول های بنیادی تنها از دهنده سالم و سازگار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به  این  که تنها درصد کمی  از بیماران در میان بستگان خود موفق به یافتن دهنده می‌شوند، بیان کرد: برای بقیه افراد تنها شانس برای زنده ماندن دریافت پیوند از افرادی است که با وی هیچ نسبت خویشاوندی ندارد.

لطیفی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی بانک داوطلبین اهدای سلول بنیادی برای پیوند از اهداکنندگان غیر خویشاوند، کمک به یافتن دهنده برای بیماران نیازمند است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کردستان با ذکر امیدواریم نسبت به اینکه در استان کردستان مرکزی برای  پیوند مغز استخوان  بیماران سرطانی ایجاد شود، اضافه کرد: از کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین، شهروندان  مسئولیت پذیر  و نیکوکاران به این انجمن قدردانی می‌کنیم چرا که هیات مدیره  در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای خود به طور داوطلبانه این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته‌اند  که این اقدامات شایان  به تحقق اهداف انجمن می‌انجامد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1286316
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.