بهنام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد تولیدی که مدتی به دلیل کمبود نقدینگی و عدم تامین مواد اولیه تعطیل شده بود به همت سرمایه گذار و حمایت دولت با استفاده از تسهیلات مختلف مجددا به چرخه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین مواد اولیه این واحد تولیدی از محل تخصیص ارز نیمایی بانک مرکزی ۲۰ میلیارد ریال ثبت سفارش انجام داده است و برای کمبود نقدینگی نیز از محل اعتبارات طرح رونق تولید ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

میرزایی گفت: پیش از تعطیل شدن این واحد تولیدی ۲۴ نفر در آن اشتغال به کار داشتند که با راه اندازی مجدد ضمن بازگشت این تعداد نیرو، ۱۶ نفر دیگر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز افزود: راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی یکی از ۱۴ واحد راکد تولیدی شهرستان سقز است که با شروع بکار مجدد آن در سال جاری بعنوان چهارمین اتفاق مهم در حوزه رونق گرفتن مجدد واحدهای تولیدی در شهرستان سقز میتوان از آن نام برد.

وی یادآور شد: هم اکنون شهرستان سقز دارای ۹۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۸۳  واحد از آنها فعال و ۱۲ واحد غیر فعال هستند که امیدو اریم تا پایان سال جاری وضعیت این ۱۲ واحد غیر فعال نیز تعیین تکلیف شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.