رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن سه رأس گراز وحشی درچاله‌های اطراف روستای متروکه کاقلی، بلافاصله مامورین اجرایی یگان حفاظت این اداره در محل حاضر شدند.

مسعود عسگری اضافه کرد: پس از تلاشی بی وقفه و با استفاده از تجهیزات یکی از شرکت‌های جاده سازی ، موفق به نجات‌گرازها شدند.

وی با اشاره به اینکه این سه راس گراز در چاله‌ای در اطراف روستای متروکه کاقلی از توابع دیواندره گرفتار شده بودند، افزود: چاله‌های روباز و بدون حفاظ و سرپوش در حاشیه روستاهای بدون سکنه و متروکه، یکی از تهدیدات پیش روی حیات وحش است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره گفت: ضروری است که متولیانی که فرآیند سدسازی، تخلیه روستاها را در دستور کار دارند، نسبت به تسطیح و پرکردن چاله‌های مذکور اقدام کنند. 

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و  پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.