سرهنگ رسول کرمی چگینی روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در بانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی مهمترین دغدغه جامعه را برقراری امنیت اعلام کرد و اظهار داشت: در این شهرستان مرزی مردم و نیروی انتظامی با هم همکاری بسیاری خوبی دارند که این امر نشان از اعتماد مردم به نیروی انتظامی و برقراری امنیت در این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال کشف قاچاق دارو قرص های پیش ساز شیشه در بانه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که نشان از برخورد جدی پلیس با متخلفان و همکاری و مشارکت مردم است.

وی  افزود: در این مدت کشف مشروبات الکلی ۲۴ درصد، سلاح و مهمات ۳۱ درصد، سیگار ۴۸ درصد، تلفن همراه ۲۱۷ درصد، احشام ۱۰۷ درصد، شوکر ۵۷ درصد، افشانه پلیسی ۵۰ درصد، چای ۷۱ درصد، لوازم یدکی خود رو ۲ هزار و ۱۳۰ درصد (۲۱ برابر)، لوازم صوتی و تصویر ۵۷ درصد و تجهیزات ماهواره ۶۹ درصد نسبت به ۶ ماه نخست سال قبل افزایش داشته است.

فرماندهی انتظام بانه گفت با اشاره به کاهش بسیاری از جرائم در این شهرستان گفت: امسال در بحث کاهش سرقت رتبه نهم، درگیری‌های دسته جمعی و فردی رتبه هشتم، ایجاد مزاحمت نیز رتبه نهم استان را در بین ۱۰ شهرستان استان کسب شده است.

سرهنگ کرمی چگینی اظهار داشت: در هفته ناجا ۳۲ برنامه کلی که از طریق استانی به شهرستان ابلاغ شده و ۱۰۰ برنامه ویژه شهرستانی نیز اجرا می شود که شاخص‌ترین این برنامه ها دیدار باخانواده های معظم شهدا و جانبازان، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، خدمات مردم یاری  و برنامه ها فرهنگی در زمینه های مختلف و آگاه سازی آسیب های اجتماعی است.

امسال در شهرستان بانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی ۱۳۲ برنامه آموزشی، فرهنگی، خدماتی و اجتماعی برگزار می شود.

هفته نیروی انتظامی از سیزدهم مهر آغاز می شود و شعار این هفته «پلیس هوشمند امین مردم» است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.