رحمان حریری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کردستان جزو ۱۰ استان آخر کشور در بحث آمار اعتیاد قرار دارد اما در مقایسه با گذشته رشد این آمار و افزایش تعداد مصرف کنندگان در این استان نگران‌کننده شده است.

وی تاکید کرد: ۹۰ درصد کسانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند با یک بار مصرف معتاد شده‌اند بنابراین خانواده ها باید فرهنگ «نه» گفتن را به فرزندان بیاموزند و نسبت به این قضیه حساسیت لازم را داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: طبق مطالعه شیوع‌ شناسی بهزیستی در سال ۱۳۹۴، رصد شیوع شناسی سال ۹۶ و مطالعه وضعیت اعتیاد ایران در سال ۱۳۹۷، آمار اعتیاد در کردستان ۲، ۸ درصد تعیین شده است.

حریری یادآور شد: طی یک دهه گذشته آمار اعتیاد در استان ۲ برابر شده بنابراین نیاز است دستگاه‌های مرتبط همکاری بیشتری برای مقابله با این آسیب اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد فقط سم زدایی از بدن معتادان انجام می‌شود، اضافه کرد: ۹۰ درصد درمان اعتیاد، روحی است و باید قبل از خروج از کمپ روی فرد بیمار از این نظر کار شود.

براساس آمار سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۵۴ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.