رئیس دانشکده هنر ومعماری دانشگاه کردستان عصر چهارشنبه در جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: امروز حوزه هنری به عنوان حامی اصلی فرهنگ و هنر  قابل اتکا در استان تبدیل شده و نقش موثری در ارتقای سطح هنر و فرهنگ کردستان داشته است.

صلاح الدین ویسی افزود: همکاری حوزه هنری و دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان می‌تواند زمینه ارتقای هنر را در استان بیش از پیش فراهم کرد و آثار علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه هنر و فرهنگ را تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از نخبگان استان به‌عنوان هیات علمی و بهره‌مندی در بخش آموزشی این دانشگاه و تلاش در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی از مهمترین ویژگی‌های این دانشکده است.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: امید می‌رود با همکاری این ۲دستگاه هنری و استفاده  از ظرفیت‌های موجود در قالب تفاهم نامه منعقده در بخش آموزش، پژوهش و اجرای برنامه‌های هنری متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی گام برداشت و آثاری فاخر و ماندگار در اختیار علاقه مندان قرار داد.

رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این جلسه گفت: حوزه هنری بر اساس سیاست‌های محوری همکاری با نهادهای دانشگاهی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

امین مرادی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، افزود: در اولویت قرار گرفتن برنامه ریزی، سرمایه‌گذاری و تولید مشترک بین حوزه و دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: با تفاهم نامه منعقده، حلقه مفقوده همکاری حوزه هنری و دانشگاه از بین می‌رود و فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح تولیدات هنری فراهم می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان به سفر اعضای شورای عالی موسیقی در سال گذشته به استان اشاره کرد و گفت: این اساتید استعداد بالای هنرمندان موسیقی استان را ستودند و این تأیید می‌تواند سرآغازی برای محوریت قرارگرفتن استان در بخش هنر و فرهنگ کشور باشد.

وی برگزاری نشست های منظم و برنامه ریزی دقیق را مهمترین اصل تحقق این تفاهم نامه جامع اعلام کرد و افزود: ما در حوزه هنری به صورت کامل آماده همکاری و تعامل هستیم و بی شک با بهره‌مندی از فرصت‌های بوجود آمده در یک بازه مشخص کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این تفاهم نامه به عنوان الگویی در کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد فرهنگی و هنری توسط طرفین به امضا رسید.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.