سید علی میرآقایی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعطیلی جمعه بازار در شهرستان از سال ۹۵ تا کنون و درخواست‌های مردمی برای بازگشایی آن، دستگاه‌های اجرایی شهرستان با همکاری بخش خصوصی تصمیم گرفتند تا با حمایت از اصناف بومی شهرستان و تامین مایحتاج ارزان تر مردم، بازار روز در بیجار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: بازار روز بیجار که در روزهای جمعه هم آماده ارائه محصولات به مردم است در زمینی به متراژ پنج هزار مترمربع و با برپایی ۱۰۰ غرفه در منطقه محمود آباد شهر بیجار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال گشایش یافته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

میرآقایی با بیان اینکه کار مطالعاتی و برنامه ریزی بازگشایی جمعه بازار یا بازار روز چند سالی در بیجار مورد برسی قرار گرفته است گفت: در راستای حمایت از اصناف و تولیدکنندگان بومی شهرستان و پیشگیری از سوء استفاده برخی افراد منفعت طلب، بازار روز بیجار با هدف تامین مایحتاج ارزان تر و با کیفیت مردم بازگشایی و در هفت روز هفته قابل دسترسی است.

او ادامه داد: جهت برپایی بازار روز، حدود ۲۰ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی و حدود ۳۰ میلیارد ریال هم ارزش عرصه و ساختمان ها برآورد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار از برپایی نمایشگاه پاییزه طرح تنظیم بازار به منظور تامین و توزیع مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی ویژه آغاز سال تحصیلی هم خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ۲۶ شهریورماه به مدت ۱۰ روز در پارک شاهد شهر بیجار دایر است.

نمایشگاه پاییزه طرح تنظیم بازار به منظور تامین مایحتاج ضروری خانوار  و ارائه لوازم تحریر با قیمت مناسب و با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی بر پا شده و به مدت ۱۰ روز آماده خدمت رسانی به مردم این شهرستان است.

وی افزود: این نمایشگاه که در قالب ۳۰ غرفه برپا شده، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شامل قند و شکر، خرما، تخم مرغ و برنج، لوازم تحریر و پوشاک با قیمت مصوب و در دو نوبت صبح و عصر در راستای طرح تنظم بازار توزیع می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد غرفه داران بیجاری هستند و از سایر شهرهای استان کردستان و استان های همدان، قم و اصفهان نیز غرفه هایی در این نمایشگاه ایجاد شده است.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ویژه طرح، انجام گشت های مشترک بازرسی و نظارت با حضور کارشناسان و نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، شبکه دامپزشکی، بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی مرتبط با طرح در دو شیفت صبح و عصر، همچنین پیگیری شکایات های رسیده به ستاد خبری ۱۲۴ از جمله اقداماتی است که به منظور کنترل بازار مصرف انجام می شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بیجار در پارک شاهد دایر شده و زمان فعالیت آن،  صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۴ است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

۹۹۴۳ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.