رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز شنبه با بیان اینکه تا ۲۹ شهریور ۷۲۷ هزار و ۳۷۸ تن گندم در مراکز خریدی تضمینی این استان خریداری شده است اظهار داشت: از این میزان  ۷۲۷ هزار و ۳۵۰ تن در سامانه سیفا و ۷۲۵ هزار و ۸۹۴ تن درسامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.

خالد جعفری اضافه کرد : امروز با پرداخت ۶۴۶ میلیارد ریال دیگر میزان پرداختی به   ۱۲ هزار ر و ۵۷۲ میلیارد  ریال معادل ۹۹ درصد از کل خرید رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون دولت تنها ۲۵ میلیارد ریال به گندمکاران کردستانی بدهی دارد یادآور شد: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تُن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان بابت کرایه حمل پرداخت می کرد.

جعفری اضافه کرد: از محل کمک‌های دولت برای حمل گندم به بهره برداران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

امسال گندم در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

روند خرید محصول در این مراکز تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.