شهرام ملکی عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد راهبری صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: این استان با یک هزار و ۸۰۰ روستا دارد که یک هزار و ۲۰۵ آبادی آن دارای دهیاری فعال است و انتظار می رود این بیمه در این مناطق فعالیت چشمگیری داشته باشد.

وی اضافه کرد: ستادهای شهرستانی صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان از ابتدای امسال تشکیل شده و آنها لیست واجدان شرایط مناطق تحت پوشش خود را جمع بندی و به دفتر مرکزی این بیمه ارسال کرده‌اند.

وی افزود: سیاست مسئولان نظام حمایت از کشاورزان و روستاییان بوده که در این راستا توسعه خدمات و سطح پوشش این صندوق از برنامه های کاری دولت تدبیر و امید است که در کردستان با جذب حداکثری شرایط بسیار خوبی دارد.

برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این جلسه با بیان اینکه بقیه بیمه در این استان سرمایه گذاری کلان ندارند گفت: انتظار میرود با توجه به محرومیت های کردستان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایردر آن به صورت ویژه سرمایه گذاری کند.

صباح قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۶۰ نفر از زنان و دختران تحت پوشش بهزیستی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۰ نفر پشت نوبت عضویت در این بیمه هستند که از مسئولان آن مساعدت در این راستا مورد انتظار است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان هم گفت: با بیان اینکه برای نقل انتقال سوابق از بیمه تامین اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشکلی وجود ندارد اما روند برعکس این مهم با عدم پذیرش سوابق همراه است.

صلاح قریشی افزود: انتظار می‌رود برای رفع این چالش در سطح ملی تدبیری اندیشیده شود.

در این آیین از جبار احدمد پور مدیر صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان و کارکنان این صندوق در استان به علت کسب رتبه اول کشوری در بررسی شاخص های عملکردی تقدیر شد.

در این آیین از جبار احمدپور مدیر صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان و کارکنان این صندوق در استان به علت کسب رتبه اول کشوری در بررسی شاخص های عملکردی تقدیر شدند.

هم اکنون در کردستان  ۶۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مند می‌شوند که شامل ۴۳ درصد جامعه هدف روستایی است.

این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.