بهمن مرادنیا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کاری ارزشمند در راستای توانمندسازی جوانان در حرفه‌ها و رشته‌های مختلف فنی است و افراد آموزش دیده را به صورت مستقیم وارد بازار کار می‌کند.

بهمن مردانیا افزود: دنبال این هستیم با حمایت از این مراکز، به توسعه آموزش‌ها در سنندج و دیگر شهرستان‌های استان کمک کرده و شرایط را برای ارائه تسهیلات به افراد آموزش دیده و توانمند آسان‌تر کنیم.

وی از دانش آموختگان رشته‌های دانشگاهی خواست که از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره گیرند و گفت: این افراد می‌توانند بعد از کسب مهارت از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال بهره گیرند.

استاندار کردستان به ارائه آموزش توسط مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سنندج به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه داریم این آموزش‌ها در آینده نیز به علاقمندان و دانشجویان شهرهای اربیل، سلیمانیه، کرکوک و کلار ارائه شود.

مرادنیا همچنین از تدوین سند مهارتی استان حمایت کرد و یادآور شد: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هرچه اعتبار هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری محسوب شده و به نفع اشتغالزایی در استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در سطح استان فعالیت دارد که علاوه بر آن در قالب تیم‌های سیار، به روستاها، سربازان وظیفه در پادگان‌ها، زندانیان، اصناف و سکونتگاه‌های غیررسمی آموزش ارائه می‌شود.

سیدجمیل احمدی به ارائه سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - ساعت، و حدود ۱۷ هزار نفر - دوره آموزش در مراکز دولتی این استان اشاره کرد و گفت: به تناسب نیاز در شهرستان‌ها در راستای ارتقا مهارت، آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای پلی برای ارتباط بین دانشگاه و بازار کار است، اضافه کرد: ۱۳۴ آموزشگاه خصوصی نیز در طول سال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - ساعت  و حدود هفت هزار نفر- دوره آموزش مهارتی ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به برنامه‌ریزی برای تدوین سند مهارت استان با رویکرد محلی و منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: مزیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پویایی این آموزش‌ها و همسو بودن آن با بازار کار است.

احمدی با بیان اینکه برخی کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای نیاز به تغیرات و به روز کردن اساسی دارند، اظهار داشت: در صورتیکه کارآموزان طرح داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات دستگاه‌های حمایتی استفاده کنند.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج دارای ۱۰ کارگاه آموزشی است و سالانه حدود ۵۰ حرفه متنوع به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.