احمد فعله گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت گاز این استان تعهد گازکشی به ۱۲۰ روستا در سال دارد را اما تلاش این شرکت اجرای گازرسانی در ۲۰۰ روستا است.

وی از پایان عملیات گازرسانی به ۵۲ روستای استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: گازرسانی به ۱۷۹ روستای دیگر نیز در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی استان را از گازطبیعی ۸۹،۳ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به میانگین کشوری( ۸۲ درصد) هفت درصد بیشتر است.

فعله گری با بیان اینکه در حال حاضر گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار است، اضافه کرد: برخی روستاهای کم جمعیت و حتی کوخ ها(در بانه) به دلیل اینکه در مسیر خط لوله گازرسانی قرار دارند، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی هزینه نصب هر انشعاب در کشور را ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این مبلغ در کردستان به دلیل کوهستانی بودن و شرایط سخت گازرسانی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و با انجام گازرسانی به روستاهای مدنظر، ضریف نفوذ گاز در جمعیت روستایی تا پایان امسال به مرز ۹۳ درصد خواهد رسید.

شرکت گاز کردستان ۵۱۷ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد و  بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۶۳ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.