معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک واحد خدماتی و چهار واحد صنعتی استان نیز در این مدت بدلیل مشکلات زیست محیطی پلمب شدند.

اقبال حمیدی اضافه کرد: از تعداد واحدهای صنعتی که دانه‌بندی شن و ماسه بودند تاکنون ۲ واحد فک پلمب شده و ۲ واحد دیگر هنوز اقداماتی که از آنها خواسته شده برای حل مشکلات زیست محیطی خود، انجام نداده‌اند.

وی در ارتباط با پلمب ایستگاه موقت جمع‌آوری زباله سنندج که در کمربندی بهشت محمدی سنندج واقع شده بود، افزود: وجود ایستگاه موقت جمع‌آوری زباله مستلزم شرایط خاصی از جمله محصور و سرپوشیده بودن و انتقال بلافاصله زباله به جایگاه اصلی است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه ایستگاه موقت جمع‌آوری زباله سنندج فاقد شرایط لازم بود، تاکید کرد: این ایستگاه به محل دپوی زباله و تفکیک آن توسط زباله‌گردها تبدیل شده بود.

حمیدی با بیان اینکه این ایستگاه موقت زباله شکایت مردمی هم داشت، یادآور شد: مسیر استقرار این ایستگاه زباله هم چندین مرتبه توسط افراد زباله‌گرد آتش زده شده بود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و  پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.