معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته توزیع نهاده های دامی استان اظهار داشت: این میزان از اواسط بهمن سال گذشته تاکنون خریداری و توزیع شده و ۱۴ هزار تُن کنجاله سویای باقی مانده نیز در حال حمل به داخل استان است.

سید احمد ذکریایی‌نژاد گفت: توزیع کنجاله سویا در بین مرغداران، دامداران و کارخانجات خوراک دام و طیور تنها از طریق سامانه بازارگاه صورت می گیرد و حواله های قبلی هم تا ۱۶ شهریور ماه امسال معتبر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بازار کنجاله سویا در کشور به ثبات رسیده و در خصوص تامین این نهاده نه تنها مشکلی در کشور و استان نداریم بلکه مازاد بر نیاز تولید کنندگان استان هم در انبارها ذخیره شده داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: باید مرغداران، دامداران و کارخانجات خوراک دام و طیور در این سامانه ثبت نام و بعد از تایید و دریافت کد و پسورد از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به خرید کنجاله سویای مورد نیاز خود اقدام کنند.

ذکریایی‌نژاد یادآور شد: کد و پسورد ورود به سامانه در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار می‌گیرد و کلیه مسئولیت های مربوط به خرید و فروش کنجاله سویا بر عهده کاربر خواهد بود که هدف از ایجاد این سامانه تحویل نهاده های دام و طیور به تولید کنندگان واقعی و جلوگیری از ورود دلالان و واسطه ها به این عرصه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: در حال حاضر سهمیه بندی توزیع کنجاله سویا در استان نداریم و به صورت آزاد تولیدکنندگان می توانند کنجاله سویای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: باید مصرف کنندگان نهاده های دام و طیور حداکثر در یک هفته، وصول محموله خود را به دامپزشکی اطلاع دهند، تا به عنوان کالای قاچاق از سوی دستگاه های نظارتی مورد پیگیری قرار نگیرند.

مرغداران، دامداران و کارخانجات خوراک دام و طیور استان می توانند با ورود به سامانه بازارگاه به آدرس https://sps.bki.ir  نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

کردستان در هر سال قادر به تولید بیش از ۸۰ هزار تُن گوشت سفید است که با این میزان تولید علاوه بر تامین ۴۵ هزار تُن مصرف سالانه استان، ۳۵ هزار تُن تولید مازاد خود را به ۱۲ استان دیگر صادر می کند.

۱۴ هزار نفر در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن از جمله واحدهای مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه ها در استان کردستان مشغول بکار هستند.

در حال حاضر تعداد ۷۳۵ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۶۰ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.