اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کردستان متشکل از عباس سرمستی، منصور عباسی، احمد صدیقی، اردشیر معتمدوزیری، کریم محمودی، جلال شریعتی و امید استادنوروزی است و فرزاد هلالی و لیلا فروتن‌نژاد هم بازرس این مجمع هستند.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور در مراسم افتتاحیه رسمی انجمن خیرین کردستان اظهار داشت: مجمع مرکزی خیرین کشور از سه سال پیش در تهران با مشارکت ۱۸ انجمن خیریه  و اشخاص حقیقی و سه دانشگاه تشکیل شده است.

مجتبی رحماندوست با بیان اینکه دنبال مدیریت خیریه‌های کشور نیستیم، اضافه کرد: ساماندهی و رسیدگی به امور خیریه کشور از رسالت‌های مجمع خیرین کشور است و تلاش در راستای حل مشکل ثبت، اساسنامه و امور مالیاتی و حقوقی مجامع خیرین از دیگر وظایف  ما است.

وی گفت: به دنبال ایجاد ساختمان برای مجمع نیستیم چون کار آن اجرایی نیست و یک ریال هم بودجه از مرکز برای استان‌ها اختصاص نمی‌یابد بلکه هویت مجمع خیرین کشور تسهیلگری و ایجاد هم افزایی و جلوگیری از انجام کار پراکنده است.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با اشاره به اینکه مدل‌های خیررسانی در کشور ‌زیاد است، اضافه کرد: به دنبال ایجاد مدل‌های خیرین حامی معلولان، خیرین کارآفرینی و علمی و کتابخانه‌ای و غیره هستیم.


احداث ۴۸۴ مدرسه توسط انجمن خیرین مدرسه‌ساز کردستان

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان نیز در این مراسم گفت: خیران بعد از انقلاب در کمک به همنوعان خود گام‌های ارزشمندی برداشتند و در حوزه‌های مختلف مدرسه‌سازی، سلامت و احداث مسکن برای محرومان علی‌رغم مشکلات اقتصادی کارهای ارزشمندی انجام دادند.

ابراهیم حسامی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان در طول ۱۶ سال فعالیت آن با   ۱۵۴ میلیارد تومان  ۴۸۴ مدرسه و بیش از  ۲ هزار و ۳۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده است.

وی اضافه کرد: در سنندج ۶۰ میلیارد ریال تاکنون برای مدرسه‌سازی در آن هزینه شده  و  خیران استان تمایل دارند از نام رجال و شخصیت‌های بزرگ کشور برای نامگذاری مدارس استفاده شود.

عبدالمومن مردوخ از خیران و مفاخر کردستان هم در این مراسم گفت: خیران دارای شخصیت و منش والایی هستند چراکه همنوع دوست هستند و شرایط و وضعیت دیگر انسان‌ها برای آنها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به خلق بزرگ‌ترین عبادت است، افزود: در بین مردم عده‌ای هستند که فقط تظاهر به خدمت‌رسانی می‌کنند و وجود این افراد در جامعه اسلامی ما جای بسی تاسف است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کردستان هم در این مراسم گفت: اگر امورات به مردم واگذار و زمینه فعالیت سازمان‌های مردمی بیشتر ایجاد شود شاهد ارائه خدمات زیادتر به جامعه خواهیم بود.

جلال شریعتی اضافه کرد: اقتصاد استان ضعیف و سرانه درآمد ماهانه مردم پایین است و بی‌شک در چنین منطقه‌ای وجود مجمع خیرین بسیار ضروری است.

در پایان این مراسم از ابراهیم حبیب‌اللهی یکی از خیران پیشکسوت سنندجی که فعالیت خیریه‌ای خود را از قبل انقلاب آغاز کرده بود، با اهدای لوح سپاسی تجلیل شد.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.