بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه اگر قرار باشد محور فعالیت همه ما باشد مستلزم همراهی و همدلی بین مدیران و اهالی رسانه  است.

وی با ارایه گلایه‌هایی از رسانه‌های استان افزود: هر اتفاقی در استان بیافتد کسی به نقاط قوت آن نمی‌پردازد این در حالی است که رسالت نخست همه ما امید آفرینی و سرمایه‌گذاری است.

استاندار کردستان یادآور شد: قصد حمایت از مدیر متخلف را ندارم ولی باید شفاف و به طور مکتوب مسائل مربوط به عملکرد مدیران برای من ارسال شود.

مرادنیا گفت: عده‌ای در  فضای مجازی براحتی هر نوع تهمت و توهینی به مدیران استان می‌دهند و این افراد هدفمند تخریب توسعه کردستان را در پیش گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: این افراد کل جامعه مدیران را مخاطب قرار می‌دهند و  همه آنها را  ناکارآمد و متخلف معرفی‌ می‌کنند بی‌شک با این شرایط  امید به کار و تلاش بیشتر سخت‌تر می‌شود.

استاندار کردستان بر رفتار و  نقد منصفانه تاکید کرد و گفت: وقتی چهره ناتوان از استان ارائه شود نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری هم در آن داشت.

مرادنیا با اشاره به اینکه عامه جامعه که سرمایه‌گذار را فراری نمی‌دهند، اظهار داشت: آیا در دیگر استان‌های کشور هم چون اصفهان و تبریز  چنین رفتار تخریب‌گرانه‌ای که موجب فراری دادن سرمایه‌گذاران ‌شود، انجام می‌شود.

وی گفت: لازم است رسانه‌ها و مسئولان صادقانه و شفاف عهد و پیمان ببندند که توسعه کردستان را محور همکاری و همدلی خود قرار می‌دهند.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه رسالت رسانه خیلی سنگین است و ‌همه به آن آگاه هستند و نیاز به بیان آن نیست، افزود:  فضای مجازی تمام عملکرد رسانه‌های رسمی را زیرسوال برده شاید کم کاری هم از سوی رسانه‌ها بستر فعالیت بیشتر را برای آنها ایجاد کرده است.

مرادنیا از رسانه‌هایی که صادقانه و دلسوزانه فعالیت می‌کنند قدردانی کرد و گفت: نیاز به بازنگری و ساماندهی وضعیت رسانه‌ها و رسیدگی به مطالبات آنها در استان احساس می‌شود.

وی اعلام کرد: از هفته آینده پیگیر دریافت مجوز روزنامه کردستان با توزیع و گستره کشوری خواهیم بود تا اینگونه ظرفیت‌های موجود در استان را به نحو احسن در سطح تمامی استان‌های معرفی شود.

استاندار کردستان خواستار قطع اعطای کارت هدیه به خبرنگاران شد و گفت: صندوق خانه مطبوعات کردستان را با کمک بلاعوض ۲ میلیارد ریالی ایجاد می‌کنیم تا هم درآمد و هم سرمایه‌گذاری برای اهالی رسانه باشد و در مواقع لزوم تسهیلات مورد نیاز را در اختیار متقاضیان این حوزه قرار دهد.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.