رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: دانشگاه جایگاه پرورش علم و اندیشه است و نباید آن را سیاسی مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، وحید یوسفی نژاد امروز 8 مرداد در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه حوزه علوم پزشکی کاملا تخصصی است و هر کسی نمی تواند بروی آن نظر دهد، اظهار کرد: متاسفانه نظرها و دخالت های غیر تخصصی بر حوزه علوم پزشکی آسیب زیادی به این دانشگاه زده است.

وی با اشاره به اینکه عملکردی که طبق نظر فرد یا عده خاصی باشد، به ضرر مردم ضرر است، عنوان کرد: دانشگاه باید مساقل عمل کند چون در آن پرورش علم، فرهنگ و انسان صورت خواهد گرفت و بر همین اساس ما دیواه علومپزشکی را بالاتر کرده ایم.

یوسفی نژاد در ادامه با بیان اینکه نمی توان همه آحاد مردم را از انجام یک کار راضی نگه داشت، گفت: زمانی یک مدیر می تواند در حوزه فعالیت خود رشد کند از مسائل حاشیه ای دور باشد، در غیر اینصورت هیچگاه نمی توان از یک مدیر انتظار عملکرد مناسب داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بعضی از دوستان از انتصابات جدیدی که در علوم پزشکی انجام گرفته شده است ناراضی هستند، ولی باید همه بدانند تمام تلاش ما خدمت به مردم است و بر همین اساس کارایی و علم یک فرد را در نظر خواهیم گرفت نه تفکرات سیاسی آن.

یوسفی نژاد ضمن اشاره به اینکه در آینده پاسخگوی عملکرد خود هستیم، گفت: زمانی که دانشگاه علوپزشکی را تحویل گرفتیم بدهکاری های زیادی داشت و حال با این شرایط بد اقتصادی ما مجبور هستیم بیشتر تلاش کنیم پس این مهم می طلبد که از حواشی دور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه به حوزه مطبوعات پرداخت و گفت: تعامل با رسانه جزو برنامه های اساسی این حوزه است و از معاونین نیز خواسته ایم که در شرایط های مختلف پاسخگو خبرنگاران باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سطح سواد سلامت در جامعه پایین است، افزود: سرطان دستگاه گوارشی در استان کردستان بسیار شایع است و زمانی این مهم به اوج خود می رسد که دیگر نمی توان برای مریض کاری انجام داد و این مسئله نیز به سطح سواد سلامت مردم بر می گردد که انتظار داریم مطبوعات در این مسیر ما را یاری کند.

یوسفی نژاد به نبود خبرنگار حرفه ای در حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: علوم پزشکی در طول سال فعالیت های زیادی انجام می دهد ولی متاسفانه شفاف سازی نمی شود که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

وی به مسئله قصورات پزشکی اشاره کرد و افزود: یک پزشک در طول دوران کاری خود محکوم به اشتباه است ولی باید در نظر گرفت پزشکی که چند صد جراحی موفقعیت آمیز را داشته است، می توان بدون کارشناسی و برسی تخصصی آبروی شغلی آن را به خطر انداخت؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در پایان یادآور شد: اگر از سوی پزشکی اشتباهی صورت گیرد این مهم توسط دستگاه های مربوطه بررسی می شود و بعد قصور آن مشخص می شود و برهمین اساس نمی توان سریع در مورد یک پزشک ابراز نظر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.