محسن علوی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: با توجه به اینکه روستاها به عنوان پشتوانه غنی فرهنگی و اجتماعی، دربردارنده و حافظ بخش قابل ملاحظه‌ای از صنایع دستی، آداب و سنن، فرهنگ عامه، زبان و گویش، پوشاک و غذاهای بومی کشور به شمار می آیند، بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود از مهمترین عوامل توسعه گردشگری کشور محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری "رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰" و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه، اقتصادی‌، فرهنگی و اجتماعی رویداد مذکور با هدف تقویت بنیان‌های اقتصادی و افزایش کسب و کار محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام اقداماتی لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به اهداف این رویداد اشاره و اعلام کرد: معرفی استان کردستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی کشور، معرفی فرهنگ و آداب رسوم بومی و حفظ و احیاء آن در روستاهای هدف گردشگری استان، حفظ محیط زیست و طبیعت بکر استان و ترویج گردشگری آگاهانه از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

علوی همچنین رونق بازار گردشگری و توسعه استان به وسیله صنعت گردشگری، اشتغال زایی در روستاهای کردستان و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود در این روستاها را از دیگر اهداف رویداد بین المللی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ عنوان کرد.

وی به برنامه‌های در دست اقدام در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد نیز اشاره کرد و افزود: معرفی مقاصد جدید گردشگری (طبیعت گردی و گردشگری روستایی)، برگزاری رویدادهای گردشگری در روستاهای هدف گردشگری و همچنین برگزاری تورهای آشنایی (فم تور) در مناطق کمتر شناخته شده استان با آژانس‌های خارجی، توسعه اقامتگاه های بومگردی در مناطق روستایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاهای گردشگری در ارتباط با صنعت گردشگری و بوم گردی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان همچنین توسعه گردشگری الکترونیک از جمله طراحی سایت‌های تخصصی، ساخت اپلیکیشن های سفر و گردشگری، فعالیت در فضای مجازی و اینترنت در راستای تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری استان و ساماندهی اطلاعات گردشگری و ساخت پایگاه اطلاعات مکانی (GIS) گردشگری را نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ذکر کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1217010
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.