نشست تخصصی بررسی چالش های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی (مسائل، ظرفیت و راهکارها) امروز شنبه در اداره بهزیستی شهرستان سنندج با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.  
به گزارش ایسنا منطقه کردستان، لیلا آژیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، امروز(21 تیر) در این نسشت با اشاره به احساس نیاز و لزوم بازنگری مسائل حقوقی زنان، اظهار کرد: این جلسه در راستایی اجرایی شدن بازنگری مسائل حقوقی زنان بر مبنای فقه شافعی برگزار شده چرا که نیاز اساسی زنان در این حوزه است.
وی تصریح کرد: با مصوبه و مطالبات زنان، امیدواریم دغدغه‌ها و مشکلات بانوان حل شود تا بتوانند در نقش آفرینی در جامعه موثر باشند.
در ادامه این نشست جبار طهماسبی مدیر موسسه دانش پژوهان ماف نیز گفت: تشکل‌های مردم نهاد مسئول و موظف هستند در برابر آسیب های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند که در این راستا به گفت و گو و برگزاری چنین نشستی‌هایی در استان نیاز است.
وی به حمایت از زنان به طور ویژه تاکید کرد و افزود: امروزه یکی از مهم ترین مسائل جوامع انسانی مسائل رعایت حقوق زنان و حفظ منزلت والای آنان است و در همین راستا حقوق زنان جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارد.
طهماسبی با اشاره به تاکید دولت به حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: درخواست داریم از ظرفیت های داخل استان در این راستا استفاده شود.
وی در پایان یادآور شد: سازمان های مردم نهاد می توانند در حوزه تخصصی حقوق زنان را پیگیری کرده و در این زمنیه آسیب‌ شناسی کنند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.