مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو اقلیم کردستان ایران و عراق گفت: این استان آماده استقبال و پذیرای از گردشگران عراقی است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، سیدمحسن علوی در سفر به سلیمانیه عراق ضمن برشمردن توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین صنعت گردشگری و هتل‌داری گفت: مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر بخش‌های دیگر آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی هستند.

وی مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی را از مهمترین زمینه ها و دلیل توسعه همکاری‌های بین دو کشور برشمرد و افزود: ما باید به سمت توسعه بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی گام برداریم و توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری می‌تواند شروع مناسبی برای سایر بخش‌ها باشد.

این گزارش حاکی است در این سفر قراردادهای مختلف بین بخش‌های خصوصی از کردستان ایران و عراق منعقد شد.

077cd649-8906-4eef-8fb9-409ed33126b8

طی جلسه‌ای که با حضور مهمترین آژانس‌های خدمات مسافرتی، روسای جامعه هتل‌داران و دفاتر مسافرتی برگزار شد در مورد توسعه همکاری‌ها بین شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی کردستان ایران و کشور عراق توافقات لازم صورت گرفت و چندین قرارداد نیز منعقد شد.

در این جلسه علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان دو مقوله امنیت پایدار و مسافرت ارزان برای گردشگران خارجی به کردستان ایران را فاکتورهای مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت گردشگری و هتلداری برشمرد و گفت: آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران عراقی هستیم.

عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتل‌داران با معرفی هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی کردستان و شیوه سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: جامعه هتل‌داران آماده همکاری باسرمایه گذاران و استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی است.

شایان ذکر است علی بهنیا رئیس حراست اداره کل، هوشنگ جواهری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، فروغ خسروی عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، فواد حسینی مدیرعامل آژانس امید زندگانی و کارشناسان گردشگری استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.