سردار علی آزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت میزان قاچاق لوازم یدکی خودرو یک هزار و 250 درصد، چای 195 درصد، سوخت 170 درصد، لوازم خانگی 104 درصد، لوازم صوتی و تصویری 89 درصد، البسه 33 درصد و گوشی تلفن همراه 19 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا تمرکز پلیس بر شبکه ها و باندهای بزرگ قاچاق است، اضافه کرد: در این مدت میزان پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی با مووع قاچاق با ارزش بالای پنج میلیارد ریال و 30 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال ست.
فرمانده انتظامی کردستان افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید به سال رونق تولید اولویت پلیس مبارزه با قاچاق کالا است.
وی گفت: سال گذشته در مجموع یک هزار و 350 میلیارد ریال قاچاق کالا کشف شد که در مقایسه با سال قبل از هشت درصد افزایش برخوردار بود ضمن اینکه 61 باند قاچاق نیز منهدم شد که در این بخش هم چهار درصد افزایش داشتیم.
سردار آزادی یادآور شد: 205 پرونده بالای یک میلیارد ریال در سال 97 در رابطه با قاچاق کالا تشکیل شد که در مقایسه با سال قبل از آن 54 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: در سال گذشته 617 هزار لیتر سوخت قاچاق و هفت هزار و 147 راس دام قاچاق هم در مناطق مختلف این استان توسط پلیس کشف شد.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از 227 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود، کردستان دارای سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.