علیرضا اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشی با عنوان سال به سال به کارگردانی سوران حسینی کاری از گروه زد مریوان و برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روزهای 25 و 26 فروردین در سقز و سروآباد اجرای عمومی شد.
وی اضافه کرد: نمایشی با عنوان چمدان به کارگردانی مختار محمدی کاری از گروه شین مریوان و برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در روزهای 26 و 27 فروردین در بانه به اجرای عمومی در آمدند.
سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان افزود: درباره یک توپ به کارگردانی موسی هدایتی برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از دیگر نمایش هایی است که در روزهای 28 و 29 فروردین امسال در بیجار اجرا شده است.
اسماعیلی یادآور شد: استرالیا عنوان دیگر نمایشی است که روزهای 29 و 30 فروردین به کارگردانی کامران جباری در دیواندره به روی صحنه رفت.
وی گفت: روزهای 31 فروردین و یکم اردیبهشت هم نمایش بازی زاکان اثر نیلوفر قلعه شاخانی از گروه پارسا کرمانشاه و برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در کامیاران به اجرا در آمد.
سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان افزود: نمایش آژاکس به کارگردانی فاتح بادپروا از تاریخ هفتم تا 12 اردیبهشت در شهرهای سنندج، سقز و بانه به روی صحنه رفت.
اسماعیلی اظهار داشت: پاله وان عنوان دیگر نمایشی است که 10 تا 15 اردیبهشت در شهرهای مریوان، بانه و بیجار اجرای عمومی شد و حمیدرضا کردستانی کارگردان این اثر که برگزیده جشنواره تئاتر کُردی سقز بود، است.
وی اضافه کرد: نمایشی با عنوان شاره دوور اثر علامرضا همتیان کاری از گروه چرکنویس بیجار نیز روزهای 12 و 13 اردیبهشت در قروه اجرای عمومی شد.
سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: از لیست نمایش های برگزیده جشنواره های بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی تئاتر که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برای اجرای عمومی تعیین شده بود تنها یک نمایش علی مردان خان به کارگردانی عبید رستمی باقی مانده که قرار شده در دیواندره به روی صحنه برود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.