مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح از پنجم اردیبهشت آغاز شده است، اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و آبله است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح یک میلیون و 500 راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه می شوند، افزود: یک میلیون و 500 راس دام نیز علیه آبله و 300 هزار راس دام سبک نیز علیه بروسلوز مایه کوبی می شوند.
ورمقانی اضافه کرد: این طرح در اجرای دستور العمل بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل بیماری ویروسی واگیر آبله گوسفند و بز و نیز کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری های باکتریایی شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز بره و بزغاله به صورت رایگان تا پایان خرداد 98 در سراسر استان اجرا می شود.
وی گفت: این عملیات با اولویت دام های حساس و با پوشش کامل مناطق مرزی و پر خطر و کانون های بیماری و با استفاده از 65 گروه دولتی و بخش غیر دولتی و 15 گروه بازرسی برای نظارت بر عملکرد اکیپ های مایه کوب انجام می شود.
ورمقانی یادآور شد: از روستاییان و دامداران درخواست می شود با گروه های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند و در صورت ابهام، انتقاد و پیشنهاد مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر 1512 و یا شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی نمایند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.