به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رسول شیخی زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: از مجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته 130میلیارد ریال در زمینه های مختلف تهیه جهیزیه، حوزه درمان، آزادسازی زندانیان، خرید، تعمیر و احداث مسکن مددجویان و کمک به معیشت نیازمندان هزینه شد.
وی افزود: مبلغ 70 میلیارد ریال از این میزان زکات نیز صرف پروژه های عمرانی از جمله احداث و تعمیر مسجد، خانه های عالم و حسینیه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه 34 درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته سهم پروژه های عام المنفعه و 66درصد سهم فقرا بود، گفت: برنامه ما برای جمع آوری زکات در سال گذشته 180 میلیارد ریال بود 112درصد تحقق برنامه داشتیم.
وی افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا، شهر و منطقه ای میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده و شورای زکات استان هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه نداشته است‌.
شیخی زاده با بیان اینکه 75درصد روستاهای کردستان در امر زکات مشارکت دارند اظهار: استان کردستان هرساله در بحث زکات و عمل به این واجب الهی در سطح کشور جزو استان های برتر کشور بوده است.
وی هدف گذاری برای جمع آوری زکات در سال جاری را 225میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد، با عنایت و توجه مسئولان و متولیان و همکاری مردم این مهم همانند سال های گذشته این مهم محقق شود.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.