به گزارش ایرنا، ناصر مخدوم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مجوزهای بهداشتی حمل در سیستم یک پارچه قرنطینه برای حمل و نقل انواع دام و طیور زنده، فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور به مقصد داخل استان و بین استانی صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته تعداد 81 فقره گواهی حمل ترانزیت دام و طیور به مقاصد کشورهای دیگر از سوی این اداره کل صادر شد.
معاون سلامت دامپزشکی کردستان افزود: در زمینه نظارت و بازرسی مستمر کارشناسان و بازرسان دارو و درمان این اداره کل از واحدهای بخش غیر دولتی برای بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین بیش از 900 مورد بازدید و نظارت برعملکرد واحدهای بخش خصوصی وغیر دولتی انجام گرفت.
مخدوم یادآور شد: این نظارت ها منجر به کشف و ضبط تعداد 900 ویال انواع داروی تزریقی، 800 کیلوگرم انواع مکمل، 55 جعبه اقسام قرص، یک هزار و 500 لیتر داروهای دام و طیور و ضد عفونی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و 15 تن مواد اولیه بدون هویت کارخانجات خوراک دام و طیور به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 170 گواهی فعالیت بخش خصوصی تمدید و صادر شده است، گفت: کلاس آموزشی GMP برای کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی با دعوت از استاد مجرب و صاحب نام کشوری در سطح بالایی برگزار شد و پنج انبار دارویی فاقد مجوز کشف و 15 مورد حکم تخلف صادر و 2 مورد پروانه نیز ابطال شده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
هم اکنون در این استان 768 واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه 17 میلیون و 504 هزار و 549 قطعه فعال است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.