بهرام چاره خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی، بتدریج از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه امواجی از هوای ناپایدار از منطقه گذر می کند.
وی اضافه کرد: این ناپایداری ها سبب ابری شدن آسمان، از اواخروقت سه شنبه بارش باران (اغلب رگباری) و احتمال رعدوبرق، با وزش قابل ملاحظه باد (گاهی شدید) می شود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان افزود: با توجه به این پیش بینی ها سرعت وزش باد در روزهای سه شنبه و مخصوصا چهارشنبه، بویژه در ساعات بعدازظهر قابل ملاحظه و گاهی شدید است.
وی افزود: پیش بینی می شود که در نواحی مرتفع و شرق استان از جمله زرینه، بیجار و قروه سرعت باد به بیشتر از 15 متر بر ثانیه (حدود 60 کیلومتر در ساعت) هم برسد.
وی گفت: برآورد بارش های این امواج زیاد نیست اما در نواحی غربی استان به ویژه بانه و مریوان و سروآباد بارش حدود 6 تا 12 میلیمتر پیش بین می شود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باتوجه به شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه بخشی از آن به استان منتقل شده که کیفیت هوا و میزان دید را تا حدودی کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری از اول مهر 97 تا 19 فروردین 98 (حدود هفت ماه) به صورت میانگین 687 میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با 359 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 97 درصد رشد برخوردار است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 509 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.