به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعید کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت سازمان انتقال خون در طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت و در این مدت با دریافت 981 واحد خون از اهدا کنندگان نوعدوست نیاز همه بیماران و مراکز درمانی استان تامین شد.
وی با اشاره به اینکه اهدای خون در مدت اجرای این طرح 12.5 درصد افزایش داشته است، افزود: آمار اهدای خون سال گذشته 872 واحد خون کامل بود که این آمار در سال 98 به همت اهداکنندگان نوعدوست با افزایش 12.5 درصدی به 981 واحد رسید.
کریمیان با بیان اینکه نیاز به فرآورده های گلبول قرمز در ایام تعطیلات نوروز امسال رشد 13.84 درصدی داشته است، اضافه کرد: در طرح سلامت نوروزی سال گذشته 932 واحد فرآورده گلبول قرمز در بین مراکز درمانی توزیع شد که این آمار در سال 98 به یک هزار و 61 واحد رسید.
مدیرکل انتقال خون کردستان یادآور شد: در این طرح یک هزار و 934 واحد خون در بین مراکز درمانی استان توزیع شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل انتقال خون کردستان با بیان اینکه طول عمر فرآورده های حاصل از گلبول قرمز از 24 ساعت تا 42 روز است، گفت: گلبول های قرمز برای درمان کم خونی ها در بیمارانی که حجم خون طبیعی دارند و فقط نیاز به افزایش ظرفیت حمل اکسیژن دارند، تجویز می شود.
وی ضمن تقدیر از اهدا کنندگان خون استان که در ایام تعطیلات نیز بیماران نیازمند را یاری کردند، تاکید کرد: میانگین میزان ذخایر خون استان در این ایام بیش از ده روز و بسیار اطمینان بخش بود.
کریمیان با تاکید بر اینکه میزان ذخایر خون استان به صورت روزانه پایش می شود، افزود: در صورت نیاز هر مرکز درمانی در کشور شبکه خون رسان کشوری تمهیدات لازم را برای تامین ذخایر به انجام می رساند.
به گزارش ایرنا، انتقال خون کردستان با دارا بودن دو مرکز ثابت اهدای خون در استان و با برقراری تیم های سیار در مناسبت های خاص نیاز خون و فراورده های خون 17 مرکز درمانی استان را تامین می کند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.