سیروس کاکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسی ویژه در ایام نوروز چهار نوبت از نانوایی های سنگگی در قالب گشت مشترک توسط کارشناس استاندارد، فرمانداری، مرکز بهداشت واداره صنعت، معدن و تجارت در دیواندره انجام شد.
وی افزود: در این بازرسی ها چهار هزار و 150 کیلوگرم آرد مخصوص پخت نان لواش که در سنگگ پزی ها توزیع شده بود، مشاهده، توقیف و واحد متخلف جهت اعمال قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.
کاکی با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران هشت نوع آرد شامل نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگگ، کامل و ماکارونی و سمولینا تعریف شده است، اضافه کرد: استفاده از آرد متناسب در پخت نان در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد.
مسئول نمایندگی استاندارد در دسواندره یادآور شد: نتایج بازرسی از نانوایی های پخت سنگگ در دیواندره برای تناسب آرد استفاده شده با نان پخته شده این بود که در تعدادی از این نانوایی ها به جای استفاده از آرد مخصوص سنگگ از آرد لواش و تافتون استفاده می شد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مصرف آرد غیر متناسب با نان پخته شده با شماره تلفن گویای 1517 و سامانه پیامکی 10001517 موارد تخلف را اطلاع دهند.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.