محمد امین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل اظهار داشت: برای کاهش خطرات جانی و مالی نقاط پر خطر شهر شناسایی و اقدلامات لازم برای کاهش خطر نیز انجام شده است.
وی افزود: بنابر تشخیص ستاد مدیریت بحران شهرستان، 16 واحد مسکونی که در نواحی پر خطر حاشیه رودخانه شهر احداث شده و در معرض سیل احتمالی قرار داشتند، تخلیه شده اند.
امین زاده با اشاره به وقوع سیلاب در سال های گذشته در مسیر رودخانه سارتکه و رشکی اضافه کرد: در رودخانه مسیر روستاهای سارتکه، بایزی و رشکی در بخش نمشیر بانه احتمال وقوع سیل وجود دارد لذا برای حفظ جان روستاییان تهمیدات لازم اندیشیده شده و امکانات لازم برای کاهش خطر سیل در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی یادآور شد: برای کاهش خطرات سیل احتمالی، رودخانه ها لایه روبی و پاکسازی شده و نیروهای امداد و نجات هلال احمر و نیروهای خدمات شهری شهرداری نیز در حالت آماده باش کامل هستند.
به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی فعال از عصر شنبه وارد آسمان استان شد و در اثر فعالیت این موج بطور میانگین شاهد 40 تا 60 میلیتر بارندگی خواهیم بود.
این سامانه پرقدرت، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را در پی خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در روزهای 11 و 12 فروردین زیاد است. شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.