به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران خرم اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارش های سیل آسا از ابتدای هفته آینده، از امروز(پنجشنبه) تا پایان هفته آینده، خروجی سدهای استان افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: برای تخلیه بخش بیشتری از حجم ورودی به مخازن سدها و برای مهار سیلاب های احتمالی پیش رو، نسبت به افزایش تدریجی خروجی سدهای استان به ویژه سد قشلاق سنندج اقدام می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: مردم و بهره برداران پایاب سدهای قشلاق سنندج، گاران مریوان، چراغ ویس سقز، سورال دهگلان، زیویه و گاوشان کامیاران از حضور در حریم و بستر رودخانه های مذکور و مخازن سدهای استان خودداری و در رعایت موارد ایمنی جدیت داشته باشند.
خرم تاکید کرد: مردم از تردد، توقف و اسکان در مسیرهای بالادست و پایین دست رودخانه ها و سدها تا پایان بحران بارندگی ها به طور جدی پرهیز کرده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر افزایش خروجی سدها و سیلاب های ناشی از بارندگی و خطرات دیگر جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، کردستان استانی کوهستانی بوده و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ ای است که موجب بارندگی ‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می شود.
از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه رود اشاره کرد.
تعداد دشت های استان 9 مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت های قروه - دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت های ممنوعه محسوب می شوند.
استان کردستان 9 سد در حال بهره برداری، 12 سد در دست اجرا و 15 مورد نیز در مرحله مطالعات دارد.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.